Ribs&Blues: Alles staat klaar om te beginnen

Ribs&Blues: Alles staat klaar om te beginnen

RAALTE – Het zonnetje schijnt, de tent staat en de eerste fans arriveren. Het gaat bijna beginnen: het veertiende Ribs&Blues festival. De laatste loodjes van de voorbereiding voor het enthousiaste team, en dan kan vanavond om half 9 de Pinkster Party van start gaan, met optredens van Rowen Heze, Ryan Shaw en The Horse Company. Tijdens Pinksteren gaat het feest verder met Ribs&Blues in en rond de knalroze feesttent.

Lees verder »

Sallandse Voorjaarswandeltocht vanuit Heino

Sallandse Voorjaarswandeltocht vanuit Heino

SALLAND/HEINO – Wandelgroep Raalte houdt de Sallandse Voorjaarstocht op zaterdag 29 en zondag 30 mei. De start is vanuit het parochiezaaltje achter de RK Kerk aan de Paalweg in Heino. Van daaruit worden routes van vijf, tien, vijftien, twintig, dertig en veertig kilometer uitgezet, die de wandelaars leiden door de mooiste plekjes in de omgeving van Heino.

Lees verder »

Grote benefietwedstrijd voor KWF in Broekland

Grote benefietwedstrijd voor KWF in Broekland

BROEKLAND – Jaap Stam, René Eijkelkamp, Erben Wennemars, Marc Overmars, Peter van Vossen, Rob Witschge, Youri Mulder en Harm Wolters: Het zijn maar enkele van de prominenten die op zaterdag 29 mei mee doen aan een speciale benefietvoetbalwedstrijd in het Overijsselse Broekland. Hun team neemt het op tegen een speciaal elftal van (oud-)voetballers van VV Broekland en Wijhe ’92. Naderhand is er live muziek en een veiling van voetbalitems. De opbrengst is bestemd voor het KWF.

Lees verder »

Energiecafé in het Holstohus te Olst

OlstOLST – Op woensdagavond 26 mei a.s. organiseert Natuur en Milieu Overijssel samen met gemeente een Energiecafé in het Holstohus te Olst. Deze avond staan de bewoners van de Groenling uit Olst in de spotlights. Zij zijn op de tweede plaats geëindigd als ‘Beste Klimaatstraat in Overijssel’. Centraal staat de vraag wat u zelf kunt doen om energie te besparen en welke subsidies daarvoor zijn.

Lees verder »

Mobiel Beurs informeert ouderen over mobiliteit

WIJHE/RAALTE/DEVENTER – Op zaterdag 5 juni vindt in wijkcentrum De Schalm in Deventer de ‘Blijf Mobiel Beurs’ plaats. Bezoekers kunnen er terecht voor informatie over eigen en openbaar vervoer en alles wat verder nog te maken heeft met fitheid en in beweging blijven. De beurs richt zich op 60-plussers in de gemeenten Olst-Wijhe, Raalte en Deventer. De toegang is gratis.

Lees verder »