NIEUW HEETEN – In een pand aan de Oude Diepenveenseweg in Nieuw Heeten heeft de politie vrijdag (4 november) een hennepkwekerij ontmanteld. De kwekerij met 3.079 planten was ingericht in meerdere slaapkamers.
De hennep en de apparatuur die gebruikt wordt bij de kweek zijn in beslag genomen en worden vernietigd. Onderzoek wees uit dat er tevens sprake was van diefstal stroom en eerdere oogst. Naar de eigenaar van de kwekerij, die niet in het pand aanwezig was, wordt een nader onderzoek ingesteld.
