RAALTE – Een vaatwasser is vannacht in brand geraakt in een woning aan de Schoolstraat in Raalte. De bewoners konden zichzelf op tijd in veiligheid brengen, nadat ze werden gewekt door het geluid van de rookmelder.
Een bewoner ging op onderzoek uit en kwam er al snel achter dat er daadwerkelijk brand woedde bij de vaatwasser in de bijkeuken. De brandweer werd gebeld en heeft de brand snel kunnen blussen, waardoor deze beperkt bleef tot de bijkeuken. Wel is de rookschade groot.
Vermoedelijk door kortsluiting was de vaatwasser in brand geraakt. Na het ventileren van de woning kon de brandweer terugkeren naar kazerne. Stichting Salvage is ingeschakeld voor de verdere afhandeling.

