RAALTE – Buurtbewoners namen vanavond omstreeks tien voor half tien rook waar bij het dak van een woning aan de Esdoornstraat in Raalte. Er bleek geen sprake te zijn van een brand.
Brandweer en politie kwamen naar de woning. Omdat de bewoner niet thuis was, werd de deur ingetrapt. Binnen bleek er geen sprake te zijn van een brand, wel werden er de restanten van een (inmiddels geoogste) hennepkwekerij aangetroffen. Ook werd er geconstateerd dat er vermoedelijk sprake was van diefstal van stroom. Er is proces-verbaal opgemaakt. De bewoner was niet meer aanwezig in de woning en zal nog als verdachte gehoord worden.
Energiebeheerder Enexis kwam even later de woning inspecteren. Voor de brandweer was er niets te doen en kon al snel terugkeren.





