HEINO/NAARDEN – Een Koninklijke Onderscheiding is toegekend aan mevrouw J.A.M. (Jokita) Hermsen uit Heino. Zij is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. De onderscheiding werd uitgereikt door burgemeester Piet Zoon zondagochtend 29 juli.
De uitreiking vond plaats op Landgoed Internationaal Theosofisch Centrum in Naarden. Gisteren verscheen tevens een autobiografie van mevrouw Hermsen en vierde zij haar 80ste verjaardag.
Mevrouw Hermsen ontving haar onderscheiding vanwege de activiteiten die zij sinds 1980 heeft ontplooid en nog steeds ontplooit op het terrein van boeddhisme, meditatie en spiritualiteit die ten goede komen aan de samenleving. Zij zet zich ook nu nog dagelijks in voor het overdragen van zowel de beoefening als de theorie van boeddhistische psychologie, de organisatie van studiereizen naar Birma en retraites in binnen- en buitenland. Ook zet zij zich in voor het ondersteunen van hulpbehoevenden.

Goede Jorika,
Wij kregen het nieuws dat je tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau bent onderscheiden van een vriendin uit Luttenberg. Van harte proficiat!
Ook zijn we reuze benieuwd naar je autobiografie. We gaan er, indien mogelijk, een bestellen!
Het is prachtig dat we jou op ons levenspad weer hebben ontmoet in Amsterdam enkele jaren geleden.
Gefeliciteerd met je 80ste verjaardag! Vrede en alle goeds, Jan en Martine