DEVENTER – Vanochtend is een pand uitgebrand aan de Grote Overstraat in Deventer. Omstreeks kwart over zes ontstond de brand in het pand. De hulpdiensten hadden al snel opgeschaald naar ‘Zeeg grote brand’, ‘Grip 1’ en een brandweerpeloton voor ‘grootschalige watervoorziening’ werd opgeroepen.
Rond half tien was de brand onder controle, maar voorlopig wordt er nog nageblust. Voor de brand waren twee pompen geplaatst bij de IJssel voor de aanvoer van het benodigde bluswater. Een van beiden kon na korte tijd weer afgebouwd worden, toen bleek dat de brand onder controle was.
Het pand en enkele omliggende panden zouden niet meer bewoonbaar zijn. Zie ook RTV-Oost.
































