WIJHE – De brandweer in Wijhe heeft bij de Wijhezicht een kat uit de boom moeten spuiten. Het beest zat al een aantal dagen in een boom en durfde er niet meer naar beneden. Omwonenden en de brandweer kregen met behulp van ladders het niet voor elkaar het dier uit de boom te krijgen.
Na goed overleg met de eigenaresse van het beestje is besloten de kat uit de boom te spuiten. Het beestje liet zich na enkele pogingen vallen en maakte een zachte landing in een sloot. Het diertje ging er vervolgens wel als een haas vandoor.


