Brandweermensen in het zonnetje in gemeente Raalte - Foto: Gemeente Raalte
Foto: Gemeente Raalte

Brandweermensen in het zonnetje in gemeente Raalte

RAALTE – Gisteravond (8 december) besteedde het gemeentebestuur van Raalte speciale aandacht aan haar brandweermedewerkers.  Op deze avond werden de mensen die een ambtsjubileum vieren op een bijzondere wijze in het zonnetje gezet, en werd afscheid genomen van een vijftal medewerkers.

Burgemeester Piet Zoon deed de officiële uitreiking, speldde onderscheidingen op en reikte diploma’s uit. In totaal werden 6 verschillende diploma’s uitgereikt aan 18 medewerkers.

Dit jaar waren er 3 jubilarissen die in het zonnetje zijn gezet. De heren Marcel Kogelman en Sandor Kruiswijk met een dienstverband van 12,5 jaar. Ook Rita Roeke, echtgenote van de dit jaar overleden Rinus Roeke ontving postuum de onderscheiding voor haar man. Ook Rinus Roeke was 12,5 jaar in dienst bij de brandweer.

Peter van der Horn nam afscheid, omdat hij het brandweervak niet meer kon combineren met zijn hoofdwerkzaamheden. Harrie Veldkamp (bijna 37 jaar) , Aloys Elders (37 jaar), Ben Wichers Schreurs (34 jaar) en Jan Hogenboom (28 jaar) kregen een bijzondere onderscheiding voor hun lange dienstverband. Ook zij namen gisteravond alle vier afscheid.

Het afscheid van deze vier leden had een bijzonder cachet, omdat zij speciaal onderscheiden werden met de Vrijwilligersmedaille Openbare Orde en Veiligheid, voorzien van een jaarteken. Dit is een medaille, die door het College van Burgemeester en Wethouders wordt verleend, mede namens Hare Majesteit de Koningin.

Foto's 2
Brandweermensen in het zonnetje in gemeente Raalte - Foto: Gemeente Raalte
Foto: Gemeente Raalte
Artikel delen:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *