WIJHE – Architectenbureau Rau uit Amsterdam had een kort geding aangespannen tegen de selectieprocedure van de architect voor de bouw van een nieuw gemeentehuis. Afgelopen maandag was de zitting.
De Rechtbank in Zwolle heeft op vrijdag 12 juni 2009 uitgesproken dat de gemeente Olst-Wijhe op een snelle, deskundige en zorgvuldige wijze vijf architecten heeft geselecteerd.
Dit betekent dat de gemeente Olst-Wijhe voortvarend verder kan. De volgende stap is de selectie van één van de vijf gekozen architecten op basis van presentaties. Deze selectie vindt eind augustus 2009 plaats.