Gemeente Olst-Wijhe doet donatie voor “lieveheersbeestje”

OlstOLST-WIJHE – Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Olst-Wijhe ondersteunt de inzet van de Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld en heeft daarom op 18 augustus besloten een bedrag van € 950,- te schenken.

“Wij waarderen het gebaar van de gemeente zeer en kunnen mede hierdoor weer nieuwe activiteiten opstarten”, aldus Bart Wisbrun van de stichting.

De stichting is in september 1997 ontstaan. Dit als een burgerinitiatief. Het begon met een gevoel. Het gevoel dat een minuut stilte niet genoeg was. Vervolgens werd het gevoel geconcretiseerd in een symbool; het bekende lieveheersbeestje. De stichting streeft naar een samenleving waarin iedereen zich bewust is van de oorzaken en gevolgen van pestgedrag en geweld. Er kan altijd iets gedaan worden om pesten, agressie en geweld te verminderen.

De filosofie is simpel: Geef mensen het gevoel dat je altijd iets kan doen om op een positieve wijze je eigen leefomgeving te verbeteren. Hier is moed voor nodig! De stichting initieert projecten en activiteiten die met name jongeren handvatten geven om de sociale veiligheid voor zichzelf en anderen te bevorderen en conflicten op een vreedzame manier op te lossen. Voor meer informatie over de doelstellingen en activiteiten, zie de website www.zinloosgeweld.nl.

Artikel delen:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *