RAALTE – Afgelopen woensdag was het Naturalisatiedag 2009, waarbij ook mensen uit de gehele gemeente Raalte welkom werden geheten als Nieuwe Nederlander.
Wethouder Elferink droeg het gedicht “Hartelijk Welkom” voor. Burgemeester Piet Zoon was aanwezig als gastheer, die niet alleen hartelijk welkom heette, maar de mensen ook opriep een bijdrage te leveren aan deze samenleving.
Hij wees op zowel de rechten die het Nederlandschap met zich meebrengt, als de verplichtingen. Ieder kreeg een Nederlandse vlag met wimpel, het Wilhelmus, een boekje over Nerderland, maar ook een gezelschapsspel. De kinderen kregen ook allemaal een cadeautje.





