RAALTE – Ook de minder valide mensen willen graag de Stoppelhaene bezoeken, maar alleen is dat niet altijd even makkelijk. Er kwam namelijk vandaag bij RegioSalland al een klacht binnen voor de Stoppelhaene Commissie.
Het bleek namelijk erg moeilijk te zijn om de praalwagens te kunnen bezichtigen. Er was namelijk gezegd dat er ook rekening gehouden werd met rolstoel houders, maar dit bleek tot de spijt van velen waaronder ene Jan niet te kloppen.
Hij wou namelijk met zijn, minder valide, vrouw de praalwagens gaan bezichtigen, maar ze kregen te horen dat ze niet verder konden. Er lagen maar een paar planken bij de ingang en bij de koffiehoek. Ze stuitten toen al op de bekende gras tegels.
De organisatie zegt dat de gemeente ervoor zou moeten zorgen, maar wethouder Haarman zegt namens de gemeente dat zij er (ook) niet voor hoefden te zorgen…
Tja, de rolstoel houders zijn al beperkt en dan kunnen ze ook nog geen eens de mooie praalwagens bezichtigen…
En dát noemt men nu ‘organiseren’ !!
Wel de winst op (nieuwe kleur) muntjes inpikken – maar voor minder valide medemensen een afschuifsysteem hanteren ….