RAALTE – Het publiek van Ribs & Blues tijdens Pinksteren in Raalte wordt gemiddeld jonger, komt van verder weg maar is bijna unaniem tevreden, zo blijkt uit het dit jaar gehouden publieksonderzoek onder een kleine 400 bezoekers.
Bij een soortgelijk onderzoek in 2005 was de leeftijdsgroep 40-50 jaar nog de grootste, maar dit jaar neemt de groep 20-30 jaar die positie over. En waar de gemeente Raalte in 2005 nog goed was voor 58 procent van de bezoekers, was dat dit jaar nog maar 48 procent. Vooral uit Twente (9 procent), Gelderland (10 procent) en West-Nederland (8 procent) komen steeds meer mensen naar Raalte. Die groepen zorgen ook voor het merendeel van de enorme groei van het aantal bezoekers; van rond 25-30.000 in 2005 naar richting de 50.000 dit jaar. Wat hetzelfde bleef was de tevredenheid; zowel in 2005 als in 2010 is bijna 100 procent van de festivalgangers tevreden of heel tevreden.
Een uitgebreider overzicht van het onderzoek is te vinden op ribsenblues.nl.

verbaast me ook niks , beste feest van raalte