RAALTE – De voorbereidingen voor de Sallandse Wandelvierdaagse zijn al weer in volle gang. Vanaf maandag 2 mei is het mogelijk om in te schrijven voor de vierde editie, die wordt gehouden van 18 tot en met 21 oktober.
De inschrijving voor zowel de vierdaagse als de afzonderlijke dagen verloopt via www.sw4d.nl. Met voorinschrijving ontloop je lange wachtrijen bij de start van het evenement. Bovendien ontvangen de vierdaagselopers € 5,- korting.
De Sallandse Wandelvierdaagse is in relatief korte tijd uitgegroeid tot een begrip, maar de tijd van pionieren is voorbij. In samenspraak met partijen zoals het Sallands Bureau voor Toerisme is daarom gekeken naar mogelijkheden om de kwaliteit verder te verbeteren. Met het oog op het lustrumjaar 2012 is nu besloten tot een professionaliseringsslag met onder andere een nieuw systeem voor deelnemersregistratie.
Dit systeem vertoont overeenkomst met die van de Nijmeegse Vierdaagse, waarmee overigens ook al samenwerking is gezocht en gevonden. In het nieuwe registratiesysteem krijgen de wandelaars een uniek nummer, waarmee een historie wordt opgebouwd. Wie zich nu aanmeldt, hoeft in 2012 alleen het nummer in te voeren en alle gegevens, inclusief het aantal keren dat is deelgenomen, worden zichtbaar.
Meer bos
Wie zich vanaf 2 mei aanmeldt, zal zien dat ook de routes voor de vierde Sallandse Wandelvierdaagse bekend zijn. De opmerkingen en suggesties van 2010 zijn verwerkt en dit heeft geleid tot enkele belangrijke en goede aanpassingen. Wat goed was, is behouden (o.a. route door het Reelaer tussen Raalte en Heino), maar waar mogelijk is nog meer bos in de route opgenomen. De organisatie is verheugd dat dit jaar bijvoorbeeld over landgoed ’t Neppelenbroek in Broekland kan worden gewandeld.
Tot slot kan worden gemeld dat het evenemententerrein op de Domineeskamp in Raalte opnieuw fungeert als start- en finishlocatie, maar dat de Vierdaagsetent nog weer groter is geworden. De oppervlakte is met maar liefst 300m2 uitgebreid en bedraagt nu 900m2. Dit betekent dat er meer ruimte is om wandelaars en bezoekers te ontvangen en dat er ook een betere ruimte is voor EHBO en masseurs.
