Summit Montage hoofdsponsor Historisch Festival Raalte - Foto: PR
Foto: PR

Summit Montage hoofdsponsor Historisch Festival Raalte

RAALTE – Het Historisch Festival Raalte heeft een nieuwe hoofdsponsor; Summit Montage BV aan de Heesweg van Frank Ruiter. ‟Als Raalter bedrijf vind ik het belangrijk om een bijdrage te leveren aan cultuur en historie in de eigen woonplaats,‟ zo motiveert de boomlange Ruiter zijn stevige steun aan het tiende festival op Tweede Paasdag (25 april) in en rond manege de Hooge Weg in Raalte.

De geboren en getogen Raaltenaar werkte jarenlang bij Heras voordat hij 6 jaar geleden zelfstandig verder ging. ‟Want ik wilde wel eens wat anders, maar Heras wilde mijn kennis en ervaring op het gebied van hekwerken, poorten en buitenbeveiligingsconstructies absoluut niet kwijt. Daarom boden ze een contract als zelfstandig montagepartner aan. Inmiddels werken er hier 10 medewerkers in vaste dienst en kan ik een beroep doen op zo’n 25 freelancers en ZZP’ers. Behalve in Nederland hebben we een dochterbedrijf in Duitsland en werken we in bijvoorbeeld Tsjechië. De naam Summit is gekozen omdat die voor de top staat en dat zegt alles over de hoge kwaliteit van ons werk. Het gaat niet om de plaatsing en montage van een eenvoudig hek, maar om vaak complexe beveiligings- en poortconstructies bij en rond grote bedrijven. Behalve voor Heras werken we ook voor andere grote bedrijven. Die verhouding is nu fifty fifty. ‟

Feitelijk gaan de zaken zo goed dat Ruiter zich inmiddels afvraagt hoe groot hij met zijn bedrijf nog wil groeien; ‟Ik weet eigenlijk niet of ik echt heel groot wil worden, maar ik denk het niet. Eigenlijk is de noodzaak er niet om te gaan sponsoren want er is meer dan genoeg werk. Maar ik ken John Kruiper en René de Vrieze van het Historisch Festival persoonlijk. Toen die me vroegen of ik hoofdsponsor wilde worden, heb ik toch ja gezegd. Zo’n festival vind ik namelijk een goede zaak voor Raalte. En ik heb meteen Heras gevraagd of die ook wilden sponsoren. En die gaan dat dus ook doen.‟

En dat laatste was voor Kruiper en De Vrieze een even prettig als onverwacht nieuwtje bij de ondertekening van het contract met de nieuwe hoofdsponsor. Het gaat toch al heel goed met het festival, zo vertelt De Vrieze. ‟Dit jaar bestaan we 10 jaar en de belangstelling groeit. Onze keuze vorig jaar voor een thema als de Middeleeuwen met ridderspelen heeft heel goed uitgepakt qua publieke belangstelling. Dit jaar zijn er zelfs twee keer zoveel ridder- en middeleeuwse groepen uit Nederland, Duitsland en België aanwezig op tweede Paasdag. Bovendien hebben we een mooi nieuw logo laten ontwerpen. Daarin komt de combinatie van middeleeuwen maar ook fraaie historische tractoren goed uit. Want dat laatste was de basis van het festival en dat blijft zo.‟

Vorig jaar werden voor het Paasweekeinde in het kader van het Historisch festival regionale basisscholen bezocht door middeleeuwse groepen en dat was een groot succes. ‟Dit jaar hebben al 2 keer zoveel scholen in Raalte en Heino belangstelling getoond voor een bezoek van zo’n middeleeuwse themagroep. De combinatie van informatie over die tijd met veel plezier en demonstraties slaat enorm aan bij de kinderen. Er is vorig jaar zelfs een basisschool geweest die het als thema van het zomerkamp heeft gemaakt,‟ zo vertelt een enthousiaste Kruiper.

Foto's 2
Summit Montage hoofdsponsor Historisch Festival Raalte - Foto: PR
Foto: PR
Lees meer artikelen over:
Artikel delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *